

雨漏りバスに乗車 in マレーシア



雨漏りバス

初めて経験した雨漏りバス ^^;


Have you ever gotten on a leaking bus ?
My wife and I took a bus to go to Kuala Lumpur from Malacca about one year ago.
When we got on the bus, it started raining.
After about 30 or 40 minutes, I felt a raindrop dripping on my hand.
When I glanced at the ceiling, I saw water leaking from there.
I couldn't believe my eyes !?
I had never seen such a bus !
The floor was soaking wet due to the leak.
Fortunately, the bus wasn't full,
so the passengers including 2 of us could move to avoid the raindrops.
If I got soaked, I would be tremendously handsome. Aha ha ha ! ^^;
Anyway, this experience told me that even if I'm in a bus, I have to have an umbrella.


雨漏りバスって、載ったことあります?
約1年前のこと、妻とマラッカからクアラルンプールへの移動にバスを使いました。
バスに乗車すると、雨が降り始め
約30から40分後、手にしずくが落ちてくるのを感じたので
チラッと天井に目をやると、そこから雨が漏っていた。
ま、マジで!?
こんなバス見たことなぁ~い!
床は雨漏りでびしょびしょ。
幸いにも、バスは満席でなかったので
我々2人を含む乗客たちは、動いてしずくを避けることができたけど
もし、びしょぬれになっていたとら、bibinbaも水も滴るいい男にれたかなぁ~ アハハハ~ ^^;
まあ、とにかく、バスに乗っているときでさえ
傘を持っておかないといけないということを教えてくれた出来事でした。


本日のオマケ

The bus has been delayed. 

バスは遅れていバス。 (バスは遅れています。)



あなたは、雨漏りするようなバスにあたりませんように! 



ここをクリックしていただけると嬉しいです!

              

 人気ブログランキングへ  

Using English is the fastest way to learn it!  


※bibinbaはまだまだ英語発展途上の旅人ですので誤字、脱字、間違いなどがあると思います。
あくまでも勉強の一環として英文を書いていますので、ご了承ください。  m(__)m



テーマ : 日記 - ジャンル : 日記

コメント

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます
コメントの投稿
管理者にだけ表示を許可する

