

battery (バッテリー)



車     バッテリー


I noticed that I had forgot to turn off my car lights after eating a hamburger in McDonald.  My wife saw red.  How careless of me !    I called my uncle-in-law and let him know my situation.  After 15 minutes or so, he brought battery enable Y-cables.   I could get my car started with them.  I thanked him.  Well..... I have been as busy as a bee lately. ( That's my excuse, though ^^; )  I should recharge my batteries.

see red
(informal) to become very angry
激怒する


as busy as a bee
very busy
ハチのように忙しい、非常に忙しい、せっせと働いて


recharge one's batteries
英気を養う、休養して活力を回復する、充電する

マクドナルドでハンバーガーを食べた後、車のライトを消し忘れていたことに気がついた。 妻はカンカン! あ~なんて注意散漫なbibinba   親戚のおじさんに電話をして状況を説明  約15分くらいのちにバッテリーのケーブルを持ってきてくれたのでエンジンをかけることができました。 おじさん!ありがとう! う~ん、、、最近はいろいろと忙しかったからなぁ~(って言い訳なんだけど ^^;) 自分も再充電したほうがいいかも!


車のバッテリーと自分のバッテリーのお話でした。
チャンチャン!

このような話に最後までお付き合いくださったあなたに感謝!です。 


Do you feel like recharging your batteries ?
Please, visit Kirishima in Kagoshima.
Onsen there will make you feel relaxed.
    



ここをクリックしていただけると嬉しいです!

              

 人気ブログランキングへ  



※bibinbaはまだまだ英語発展途上の旅人ですので誤字、脱字、間違いなどがあると思います。
あくまでも勉強の一環として英文を書いていますので、ご了承ください。  m(__)m


Using English is the fastest way to learn it!  



 

コメント

やっちゃいましたね^^;

It's all right!
Did you rechage your batteries?

私はバッテリーが小さいのですぐ切れてしまうから、こまめにチャージ!

I wanna go to 霧島温泉♪

やっちゃいました!  ^^;

でも車のバッテリーのリチャージは無事完了!
次は自分のバッテリーをリチャージしないとね。  v-392

よ~し! 北国に行っておいしいものをいっぱい食べるとしよう!

at Yukaeruai-san's restaurant !  v-271 v-373 v-374 v-377

安くしてね~ v-421
コメントの投稿
管理者にだけ表示を許可する

